Jeszcze przed Świętami spotkaliśmy się z grupami II, III i IV na pokazie filmowym na temamt zasad ruchu drogowego. W tym dniu również wręczyliśmy nagrody za prace konkursowe "Miasteczko 3D".
Konkurs wygrał Paweł Kuchnowski z gr. III. GRATULUJEMY
oto jego praca:
W Rundzie II "ALE MIARKA" mieliście za zadanie wykonać DWU METROWE linijki.
Natomiast w grupach trzeba było wykonac spacer edukacyjny na skrzyżowanie oraz symulator zachowań w salach.
Dnia 02.01.2014 roku, grupa druga, czyli słoneczka, dzięki zestawowi
Autochodzik, miała przeprowadzone zajęcia w jaki sposób właściwie
zachowywać się na drodze.
Głównym celem zajęć, było to, czy mimo mojego wzrostu widzę jakie jest światło? Czy dzieci wiedzą, jak zachować się, gdy nie widzimy, czy pojazd w danej chwili nadjeżdża? I czy słyszymy nadjeżdżające pojazdy?
Na początku robiliśmy symulację zachowań, podczas przejścia dla pieszych, bez sygnalizacji. Dzieci zostały poinformowane, iż zawsze, oprócz bezpiecznego rozglądania muszą też nasłuchiwać różnego rodzaju dźwięków, jakie wydaję np. pędzący samochód, bądź pojazd uprzywilejowany.
Kolejnym etapem, było ustawienie sygnalizacji na wysokości około 2 metrów i sprawdzenie czy dzieci, widzą jakie światło jest w chwili obecnej.
Dzieci, przebrane za samochody, zasłaniały dzieciom, które siedziały, co dało nam możliwość rozwinięcia i przeprowadzenia tematu co widzimy i w jaki sposób postępujemy kiedy samochód zakrywa nam częściowo lub całkowicie widoczność.
Grupa była zaangażowana w zajęcia, słoneczka chętnie brały udział i posiadały bardzo dużą wiedzę na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zapał oraz poświęcona uwaga dała potwierdzenie, że bardzo chętnie biorą udział w tego typu zajęciach. Wybraliśmy się również na spacer edukacyjny, mający na celu pokazanie w jaki sposób prawidłowo przejść przez jezdnie, w miejscu o ograniczonej widoczności oraz wsłuchanie się w dźwięki pojazdów, w ruchu drogowym.
Spacer zaczęliśmy od nałożenia odblaskowych kamizelek, by podczas przejścia przez jezdnie pojazdy, już z daleka mogły nas zobaczyć.
Kiedy udaliśmy się do przejścia, w którym widoczność dla kierowców oraz pieszych była ograniczona, dzieci przed przejściem stanęły i zaczęły się rozglądać według zasad bezpieczeństwa. Przechodząc jedna z opiekunek wyszła trochę do przodu by upewnić się czy można bezpiecznie przejść przez ulicę.
Dodatkowo dzieci, otrzymały za zadanie wsłuchanie się, co w danej chwili słychać na ulicy i czy przypadkiem nie nadjeżdża żaden pojazd.
By przybliżyć dzieciom sytuację oraz pokazać im jakie odgłosy mogą występować na drodze udaliśmy się na parking samochodowy w celu wsłuchania się w dźwięki jakie wydają pojazdy osobowe, ciężarowe oraz motory.
Wracając, stanęliśmy na chodniku, zamknęliśmy oczy i słuchaliśmy jak brzmi dźwięk pędzącego tramwaju. Wycieczka była przyjemna i bezpieczna. Dzieci wymieniały się doświadczeniami, jakie pojazdy widziały i słyszały.
Głównym celem zajęć, było to, czy mimo mojego wzrostu widzę jakie jest światło? Czy dzieci wiedzą, jak zachować się, gdy nie widzimy, czy pojazd w danej chwili nadjeżdża? I czy słyszymy nadjeżdżające pojazdy?
Na początku robiliśmy symulację zachowań, podczas przejścia dla pieszych, bez sygnalizacji. Dzieci zostały poinformowane, iż zawsze, oprócz bezpiecznego rozglądania muszą też nasłuchiwać różnego rodzaju dźwięków, jakie wydaję np. pędzący samochód, bądź pojazd uprzywilejowany.
Kolejnym etapem, było ustawienie sygnalizacji na wysokości około 2 metrów i sprawdzenie czy dzieci, widzą jakie światło jest w chwili obecnej.
Dzieci, przebrane za samochody, zasłaniały dzieciom, które siedziały, co dało nam możliwość rozwinięcia i przeprowadzenia tematu co widzimy i w jaki sposób postępujemy kiedy samochód zakrywa nam częściowo lub całkowicie widoczność.
Grupa była zaangażowana w zajęcia, słoneczka chętnie brały udział i posiadały bardzo dużą wiedzę na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zapał oraz poświęcona uwaga dała potwierdzenie, że bardzo chętnie biorą udział w tego typu zajęciach. Wybraliśmy się również na spacer edukacyjny, mający na celu pokazanie w jaki sposób prawidłowo przejść przez jezdnie, w miejscu o ograniczonej widoczności oraz wsłuchanie się w dźwięki pojazdów, w ruchu drogowym.
Spacer zaczęliśmy od nałożenia odblaskowych kamizelek, by podczas przejścia przez jezdnie pojazdy, już z daleka mogły nas zobaczyć.
Kiedy udaliśmy się do przejścia, w którym widoczność dla kierowców oraz pieszych była ograniczona, dzieci przed przejściem stanęły i zaczęły się rozglądać według zasad bezpieczeństwa. Przechodząc jedna z opiekunek wyszła trochę do przodu by upewnić się czy można bezpiecznie przejść przez ulicę.
Dodatkowo dzieci, otrzymały za zadanie wsłuchanie się, co w danej chwili słychać na ulicy i czy przypadkiem nie nadjeżdża żaden pojazd.
By przybliżyć dzieciom sytuację oraz pokazać im jakie odgłosy mogą występować na drodze udaliśmy się na parking samochodowy w celu wsłuchania się w dźwięki jakie wydają pojazdy osobowe, ciężarowe oraz motory.
Wracając, stanęliśmy na chodniku, zamknęliśmy oczy i słuchaliśmy jak brzmi dźwięk pędzącego tramwaju. Wycieczka była przyjemna i bezpieczna. Dzieci wymieniały się doświadczeniami, jakie pojazdy widziały i słyszały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz